Voiko heijastinprintillistä tuotetta pestä?
Kyllä voi. Heijastinprinttimme on alun perin suunniteltu käytettäväksi työvaatteissa, joten osa niistä kestää jopa 90 asteen vesipesua. Villa ei kuitenkaan kestä korkeita lämpötiloja, joten merinotuotteiden pesulämpötila määräytyy villan pesuohjeen mukaan. T-paidoissa ja muissa tuotteissa periaate on sama, eli niiden pesussa voi noudattaa pesulapun ohjetta.
Heijastinprinttiä ei kannata kuitenkaan silittää suoraa sen päältä vaan kannattaa laittaa väliin toinen kangas tai silittää printin nurjalta puolelta. Villatuotteille suositellaan höyryttämistä ja sitä ei heijastinprintti säikähdä, vaikka sen tekisi suoraan printin päältä. Tarkempia hoito-ohjeita löydät hoito-oppaastamme.
Mitä eroa on kaksinkertaisella ja yksinkertaisella lapasmallilla ja mitä ne tarkoittavat?
Kaksinkertaisessa lapasmallissa lapanen on neulottu niin, että neulos on kaksinkertainen eli lapasessa on myös vuori, joka on samaa neulosta kuin lapasen päälliosa. Yksinkertaisessa lapasessa taas neulosta on vain yksi kerros. Meillä toimistolla näitä kutsutaan tupliksi ja sinkuiksi ja joskus vahingossa saatetaan käyttää näitä nimiä myös asiakkaan kuullen, mikä saattaa aiheuttaa hämmennystä..
Nämä ovatkin muuten termejä, joiden englannin kielen käännös on paljon kätevämpi. Nimittäin tuo kaksinkertainen on englanniksi double knit ja yksinkertainen single knit. Nämä antavat jo suoraan enemmän tietoa kuin suomenkielinen termi.
Onko tuotteita myynnissä jossain muualla kuin verkkokaupassa?
Onpa hyvinkin! Tuotteitamme voi löytää esimerkiksi Sokoksista kautta maan. Tuotteitamme myydään eniten talvikaudella, joten silloin niihin on helpompi törmätä, esimerkiksi Citymarket ja Prisma ottavat tuotteitamme myyntiin tuolloin.
Meillä saa tulla myös käymään, sillä teemme myyntiä myös omalta showroomiltamme, joka sijaitsee Lauttasaaressa. Samassa yhteydessä on toimistomme, joten saatat tavata kerralla koko pienen tiimimme! Paikan päältä on mahdollista ostaa koko mallistoamme sekä esillä on myös erikoisherkkuja, joita ei saa muualta. Osoitteen ja ajantasaiset aukioloaikamme löydät info-sivulta. Jos järjestämme ystävämyyntejä, ilmoitamme niistä somekanavissamme.
Maksutapahtumani ei mene läpi nettikaupassanne, mitä minun tulisi tehdä?
Tämä on aina ikävä tilanne sekä asiakkaalle että meille. Ensimmäisenä kannattaa yrittää hetken kuluttua uudelleen, sillä kyseessä voi olla ohimenevä vika. Voit myös kokeilla toista maksutapaa jos se on mahdollista. Jos kumpikaan näistä ei auta, niin laita meille sähköpostia ja kerro millä maksutavalla yrität ostaa. Meille tulee myös yleensä ilmoitus epäonnistuneesta maksutapahtumasta, joten voimme ottaa yhteyttä maksunvälittäjään ja kysyä lisätietoja ja he toivottavasti keksivät ratkaisun. Myös omasta pankista voi kysyä neuvoa.
Mistä tiedän mikä koko on minulle sopiva?
Jokaisesta tuotteesta tuotetekstin alta löytyy kokotaulukko, jonka mittoja omiisi vertaamalla löydät itsellesi parhaan koon. Karkeasti jaoteltuna lapasissa ja sormikkaissa S koko sopii siroon naisen käteen ja nuorille, M koko on meillä yleisin ja sopii useimmille ja L kokoa taas menee eniten miehille. Yhden koon merinovillapipot taas ovat tähän mennessä sopineet todella monille joustavan ja napakan mallinsa ansiosta. T-paidat ovat hyvin perinteistä mitoitusta eli niistä uskaltaa ottaa koon, jota muutenkin paidoissa käyttää. Tietysti jokaisella on kokojen suhteen omat mieltymyksensä, joten siksi kokotaulukon tarkistaminen on suotavaa.
Jos sinulla kuitenkin jää kysyttävää, niin autamme mielellämme ja vastaamme kysymyksiin mitoituksestamme. Onpa meille lähetetty ihan ääriviivapiirroksia käsistä ja ollaan niiden perusteella laitettu lapasia matkaan!
Voitteko tehdä yritykselleni kustomoituja tuotteita?
Kyllä voidaan ja tehdään mielellämme! Laita meille sähköpostia, jossa kerrot millaisia tuotteita haluaisit, kuinka paljon ja millaisella painatuksella. Myös aikataulusta on hyvä kertoa hieman etukäteen. Meillä on paljon kokemusta erilaisista yrityslahjoista ja yhteistyöprojekteista, joten sinun ei välttämättä tarvitse edes tietää tarkalleen millaisen tuotteen haluaisit vaan voimme suunnitella ja miettiä sitä yhdessä. Meiltä onnistuu tuotteet yrityksen omalla logolla tai voimme suunnitella teille ihan oman painatuksen.
Jos haluat ostaa tuotteitamme työntekijöillesi vaikkapa joululahjaksi, voimme pakata tuotteet valmiiksi tyylikkäisiin lahjapakkauksiin, joiden vyötteeseen voit jättää oman tervehdyksesi. Myös postittaminen onnistuu kauttamme.
Ostin teiltä lapaset, joista toinen meni hukkaan. Myyttekö yksittäisiä lapasia?
Emme valitettavasti voi myydä yhtä yksinäistä lapasta, sillä silloin meille jäisi myös lapanen ilman paria. Laita meille kuitenkin sähköpostia ja kerro millainen ja minkä kokoinen lapanen sinulta hukkui, niin katsomme tilanteen mukaan, mitä voimme tehdä.
Sain lahjaksi teidän tuotteen, voinko vaihtaa tai palauttaa sen?
Ensisijaisesti kannattaa ensin olla yhteydessä lahjanantajaan niin saat tietää ostopaikan ja me saamme tietää ostoajankohdan sekä tuotteen hinnan. Helpointa on, jos lahjanantaja kommunikoi kanssamme vaihdosta tai palautuksesta. Vaihto ja palautus on tehtävä 14 vrk kuluessa lahjan saamisesta. Joululahjoissa meillä on pidennetty vaihto- ja palautusoikeus tammikuun loppuun.
Jos tuote on ostettu meiltä niin voit vaihtaa sen meillä samanarvoiseen tuotteeseen tai jos kyseessä on kalliimpi tuote, veloitamme erotuksen. Jos päädyt vaihtamaan halvempaan tuotteeseen, hyvitämme erotuksen lahjan ostajalle. Palautuksen teemme myös lahjanantajan käyttämälle maksutavalle.
Jos tuote ei ole ostettu meiltä ja kyse ei ole reklamaatiosta, niin ensisijaisesti tuotteen vaihto ja palautus tehdään sen ostopaikassa.
Olen saanut hetki sitten lahjakortin lahjaksi. Mistä voin tarkistaa paljonko siellä on saldoa?
Lahjakortin saldon voi tarkistaa suoraan täältä.