• suomi
  • english
  • svenska

Varukorg

leveransvillkor
LEVERANS OCH LEVERANSAVGIFTER

Leverans och leveransavgifter

Avgifter som möjligtvis tillkommer i samband med en beställning fastställs efter beställningens storlek och det valda leveranssättet. Leveransavgifterna läggs automatiskt till i slutsumman, och syns i varukorgen innan du godkänner beställningen. För engångsinköp på över 1600 kronor tar vi ingen leveransavgift. Leveranstiden som uppges är vardagar.

I normala fall skickar vi din beställning senast den första vardagen efter att du gjort din beställning. Beställningarna hanteras under vardagar kl. 8-16. Under veckoslut och helgdagar skickar vi inga försändelser. Under kampanjer, då vi får ett stort antal beställningar, kan hanteringen dröja 1-2 dagar extra. Beakta detta då du beställer. 

SVERIGE, DANMARK, BALTIKUM

UPS uthämtningsställe, 3-6 dygn: 6 €
Postnord uthämtningsställe, 3-5 dygn: 6 €
UPS hemleverans 3-5 dygn: 9 €
UPS Express hemleverans 2-3 dygn: 14 €

ANDRA EU-LÄNDER

UPS uthämtningsställe, 3-6 dygn: 6 €
UPS hemleverans 3-5 dygn: 9 €
UPS Express hemleverans 2-3 dygn: 14 €

FINLAND

Posti Småpaket, 2-5 dygn: 5 €, utdelning i brevinkast
Postpaket, 2-5 dygn: 7 €
Matkahuolto Lähellä-paket, 2-5 dygn: 7 €
Postnord uthämtningsställe, 3-5 dygn: 7 €
UPS Express hemleverans, 1-2 dygn: 10 €

NORGE, SCHWEIZ, ISLAND

UPS hemleverans 3-5 dygn: 15 €
UPS Express hemleverans 2-4 dygn: 20 €

STORBRITANNIEN, JAPAN

UPS hemleverans 5-10 dygn: 20 €
UPS Express hemleverans 2-4 dygn: 30 €

Leveransavgifterna innefattar inte tullavgifter och skatter som kan tillkomma vid leveranser utanför EU. Kunden ansvarar själv för dessa.

För ej uthämtade paket debiterar vi en behandlingsavgift på 10 euro för paket inom Finland, och 15 euro för ej uthämtade paket utanför Finland. Om du önskar att vi skickar paketet på nytt debiterar vi behandlingsavgiften, samt leveransavgift, för den nya leveransen. I annat fall kompenserar vi för beställningen, och drar av behandlingsavgiften.

Beställa som present

Du kan beställa produkter som present till någon annan genom att ange mottagarens adress. Ange i kommentarsfältet att produkten är en present, så bifogar vi inte orderbekräftelse eller andra prisuppgifter. Du kan även köpa ett elegant presentpaket (finns här) och skriva en hälsning i kommentarsfältet, som vi sedan skriver på banderollen. Om mottagaren vill byta eller returnera presenten, kontakta oss via e-post.

BETALNING OCH BETALSÄTT

Visma Pay

Betalningar i onlinebutiken görs via Visma Pay (Visma Payments, affärs-id FI24865594) Visma Pay är en betalningslösning som är auktoriserad av Finansinspektionen i Finland. Betalningsprocessen utförs i Visma Pay onlinetjänst. Visma Pay eller Paybyway Oy står som betalningsmottagare på ditt bankutdrag och på fakturan. Att betala med Visma Pay är säkert. All utbyte av information sker via säkra anslutningar.

Handeln sker online mellan kunden och onlinebutiken. Onlinebutiken ansvarar för alla handelsrelaterade förpliktelser.

Med Bambora PayForm kan du betala din beställning via ett internetbankkonto e-plånbok/wallet, betalkort (kredit/debitering), faktura eller via delbetalning. Följande betalningsmetoder stöds: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, Jousto, Enterpay Company Invoice, MobilePay, Masterpass, Pivo, Visa-, Visa Debit- , Visa Electron-, MasterCard- och Debit MasterCard-betalkort.

Lue lisää.

PayPal

Du kan också betala med ditt PayPal-konto. Du hittar PayPals villkor här.

RETURVILLKOR

I enlighet med konsumentskyddslagen i Finland har vi 14 dagars returrätt för våra produkter. Returrätten gäller för oanvända, säljbara produkter med etiketterna kvar fästa vid produkten. Produkter som är tillverkade efter kundens önskemål (t. ex. Nimikirjain och Numero-vantar) har inte bytes- eller returrätt.

Om produkten har använts, eller inte är i ursprungligt skick, förbehåller vi oss rätten att avslå kundens rätt att häva köpet, och utkräva nedskrivning av produktens värde ända upp till produktens fulla pris, samt returkostnaderna, med hänvisning till kundens omsorgsplikt.

När returen är godkänd, betalas ersättningen enligt konsumentlagstiftningen på ursprungligt betalsätt. Handläggningstiden för produktreturer är 10-15 vardagar.

Om kunden har beställt inom ramen för en kampanj, där rabatten erhållits efter att en viss penningsumma uppnåtts, eller som innefattar andra rabatter knutna till antal eller summa, hävs rabatten om en del av produkterna returneras. I sådana fall beräknas summan för återbetalning enligt kampanjvillkoren. 

Returer

Om du vill returnera produkter, kontakta oss via e-post info@moiko.fi, och meddela ditt beställningsnummer samt de produkter som du vill returnera. Du får instruktioner kring hur du ska returnera produkten. Vi drar av en returneringsavgift på 65 kr från återbetalningen.

Kontakta oss om du har frågor om returneringen.

Att byta vara

Om du vill byta en vara, gör en retur enligt instruktionerna ovan och gör en ny beställning i vår nätbutik.

REKLAMATION

Ibland är en vara inte vad man förväntade sig, eller råkar ut för andra missöden. Kontakta oss på e-post, berätta var du köpt produkten och när, samt bifoga en tydlig bild på felet. Berätta också hur produkten har använts, om du tvättat den och isåfall hur. Tillsammans hittar vi en lösning på problemet. Du kan också komma till vårt showroom med produkten. 

Kontakta oss, om du har vilka som helst frågor om produkten, dess användning eller hållbarhet. Vi tar gärna emot feedback och erfarenheter, eftersom det hjälper oss att bli ännu bättre och lära oss nytt.

Prenumerera på nyhetsbrevet, få -10% från din första beställning
Prenumerera på nyhetsbrevet, få -10% från din första beställning